2008. május 28., szerda

Vakondok uzsonnára (2008. május 24.)

Ahogy a fiókák növekednek egyre nagyobb falatokat képesek legyűrni egy-egy étkezés alkalmával. A korábbi képeken is láthattuk, ahogy kisebb halakat, békákat és vízisiklókat nyelnek el, de vakondok (vagy újabban vakond) lenyelését 24-én sikerült először látnom.

Idézet a Wikipédia „Valódi vakondfélék” című szócikkéből:
„A valódi vakondfélék a cickányalakúak (Soricomorpha) rendjén belül a vakondfélék családjának egyik alcsaládját alkotó állatok. Az ide tartozó fajok közismert összefoglaló elnevezése a vakond vagy régiesebb néven vakondok (többes szám: vakondokok). A régebbi rendszerezések a rovarevők (Eulipotyphla) rendbe sorolták.”

A vakondokot a szülő először „megpuhította” és lenyelte, majd csak ezután tálalta fel a kicsiknek.
(2008.05.24. 15:29)

A szülő által megpuhított vakondokot már „csak” le kellett nyelni. :-)
(2008.05.24. 16:08 – 16:12)

3 megjegyzés:

W.Kati írta...

Karcsi, ez egyszerűen fenomenális! Ilyenkor mindig az jut eszembe, mennyivel szegényebbek lennénk, ha nem lenne a kamera.

Nagy Károly írta...

Kati!

Ezt én is így gondolom. ;-)

Névtelen írta...

Én azt a pillanatot kaptam el, amikor még szegény vakond lógott ki a csőréből, el nem tudtam képzelni, hogy ekkorát is lenyel egészben. :-)
A "puhított" változat már nem volt olyan kellemes látvány, de remélem, azért a fiókáknak ízlett! :-)